روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

یه موقعیت کار عالی برای همسر پیش اومده، از خیلی نظرات عالیه ولی تهرانه و ما اونجا هیچ دوست و آشنایی نداریم... اگر قبل از پارسا بود، شاید خیلی راحت تر قبول میکردم ولی الان خیلی خیلی بیشتر از قبل به خانواده ام وابسته ام، خصوصا به مادرم و از طرفی چون تک فرزندم، مامان بابا هم یجورایی وابسته ان بهمون... این کار هم اصلا حساب موقت نیست، احتمالا برای همیشه است. 

قبلا هم خیلی حرف تهران و... بوده ولی هیچ وقت جدی مطرحش نکردیم ولی این دفعه اینقدر موقعیت خوب بود که دوباره درباره اش حرف بزنیم و جدی مطرح بشه. ما حتی موقعیت مهاجرت رو هم به خاطر وابستگی های من فراموش کردیم ولی الان...

خانوما، آقایون به هرگونه توصیه ای در خصوص زندگی توی شهر غریب نیازمندم، شاید نکته ای باشه که بهش فکر نکرده باشم... پیشاپیش ممنون 💙

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۹
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۵)

1- هزینه های زندگی در تهران بسیار زیاده و قابل مقایسه با شهرستان ها نیست.

2 بخش زیادی از وقت روزانه شاغلین در تهران در ترافیک می گذره که بسیار کلافه کننده است.

3- اجاره خانه و قیمت خانه بسیار سرسام آوره..

شهریه مدارس دولتی هم مسئلۀ مهمیه اما شهریه مدارس غیر انتفاعی فوق العاده بالاست.

اگر این ها براتون قابل حل باشه و فرزندانتون هنوز در سن مدرسه نباشند، قابل تحمله و آرام آرام به زندگی در تهران عادت می کنید...

پاسخ:
بله... به این فکر کردیم که درآمد مازاد صرف هزینه های بیشتر میشه. ولی فکر میکنم در آینده پیشرفت بیشتری داشته باشیم...

وای ترافیک خیلی بده و همین باعث میشه ساعت طولانی تری خونه نباشه همسر و به تبع من تنها تر...

ممنون از نظرتون، لطف کردید 🌹
۰۹ تیر ۰۰ ، ۲۲:۱۳ پشمآلِ پشمآلو

ببی کاملا دس تنها میشی دیه .. اقاتونم بیشتر وقتشو نیس .. دیه یه خونس و یه تو و پارسا

احتمالا ام خونه خیلی بزرگی نخواهد بود با توجه به وضع قیمتا 

ولی خو ازون طرف تهرانم جذابیتای تفریحی اینای خودشو داره 

باس دو دوتا چارتا کنین .. ببینی اون چیزی که گیرتون میاد بیشتر میصرفه یا این چیزایی که از دس میدی

پاسخ:
برای اون خوبه، برای من افتضاح... خیلی تنها میشم...

اوهوم. جذابیت تفریحی وقتی بیشتر تنهایی، به درد میخوره؟ :|

درسته... مرسی پشمال عزیزم
۰۹ تیر ۰۰ ، ۲۳:۲۲ لیمو لیمو

من بودم هیچ وقت نمیذاشتم چیزی سد راه پیشرفتم بشه.

تجربه؟اولش سخته ولی حتما کم کم عادت میکنید و وقتی یه مدت اونجا زندگی کنید دیگه دلتون نمیخواد برگردید،متاسفانه رسیدگی به تهران خیلی بیشتر از بقیه استانهاست در کشورمون و این مسئله قابل چشم پوشی نیست.

جا برای کار و پیشرفت زیاده.ترس هم نداره 

من وقتی ۱۹سالم بود تنها رفتم تهران و پشت سر گذاشتم

 

 

پاسخ:
سلام لیمو جان
ممنون گلی
به راحتی گفتنش نیست، وقتی آدم ازدواج میکنه خیلی جنبه های دیگه غیر شخصی رو باید در نظر بگیره و همینطور این موضوع وقتی بچه دار میشه، باز کلی تفاوت ایجاد میکنه... گفتم اگر قبل به دنیا اومدن پارسا بود؛ خیلی راحت تر موافقت میکردم ولی با به دنیا اومدنش، خیلی شرایط حتی روحیه من عوض شده... بچه داری دست تنها سخته خصوصا بچه ای که هنوز مهد کودک هم براش خیلی زوده.

ممنون عزیزم از نظرت🌹
ان شالله همیشه موفق باشی
۱۰ تیر ۰۰ ، ۰۳:۲۰ یاسی ترین

مطمئنا خیلی برات سخت میشه باید ببینی چقدر می‌ارزه.

من به عنوان کسی که بعد از ازدواج از تهران رفتم شهرستان، تنها چیزی که از تهران دلم براش تنگ میشه خانوادمه. تهران اگر بحث پیشرفت کاری و درسی توش نباشه هیچ جذابیتی نداره. باید ببینی این پیشرفت کاری چقدر براتون حیاتی هست که به خاطرش گوشه‌ی دنجتون رو رها کنید.

تهران برای من نماد شلوغی استرس دیر رسیدن ترافیک گرونی 

ولی شهرستان آرامش داره و برای کسی که بخواد تفریح کنه تفریح پیدا میشه! بستگی داره آدمی باشی که با هر چیزی شاد بشی یا...

پاسخ:
یاسی جون، من هیچوقت نه عاشق تهران بودم و نه ازش بدم میومد. ما اصفهانیم، کلان شهری که همه چیز داره. هیچ وقت احساس نکردم اگه تهران بودم بهتر میشد، اینجا هم هرچیزی که میخواستیم بوده... ترجیح میدم اگه از اصفهان برم یه جایی باشه که روزهای پاک بیشتری داشته باشه نه مثل همینجا باشه... برای همین قبلا پیشنهاد کار تهران بوده خیلی سریع رد میکردیم
ولی الان واقعا وسوسه انگیزه. از نظر مالی به نظرم هرچی بیشتر میشه، همونقدر هزینه هامون هم بیشتر میشه. البته در بلند مدت درکل بهتره ولی از نظر اثرگذاری اجتماعی و موقعیت شغلی واقعا متفاوته...

تنها چیزی که واقعا ذهنم رو مشغول کرده، تنهایی طولانی مدت با بچه کوچیکه. دور از مادر و پدرم...
۱۰ تیر ۰۰ ، ۰۸:۲۵ آقای سر به‍ راه

من خودم در به در دنبال رفتن به شهر بزرگتر مثل تهران، مشهد و... هستم

ببین درسته مشکلات داره ولی تلاش اونجا نتیجه بیشتری داره تا یه شهر کوچک، اگه بعد یه سال کار تو شهر خودم 10٪ پیشرفت کنم از لحاظ مالی سودم میشه مثلا 15 میلیون ولی تو شهری مثل تهران 10٪ پیشرفت یعنی 50 میلیون!

 

مشکلات تهران مالی هست اکثرا و اون به شما و شغل همسر و... بستگی داره که من.نمی تونم نظر بدم که ایا ارزشش داره یا نه

 

اما پارسا، خب به عنوان کسی که دیده کمک مامانم چقدر موقع بچه خواهرم مهم بوده میگم که اره سخته ولی اگه الانم نرید پارسا بزرگ میشه و دنبال کسب و کار بزرگ و دانشگاه خوب و امکانات زیاد هست و اول اخرش تهران میشه گزینه اش و چه بهتر از الان شروع بشه!

 

اما بحث طولانی بودن مسیر و تنهایی، اینو  قبول ندارم، این مشکل با خونه نزدیک محل کار قابل حله یه سرویس برای کار بگیره ولی بعید میونم اختلافش به 1.5 ساعت بکشه خونه تا محل مگر اینکه واقعا بخواهی از غرب بری شرق

 

اما اشنا نداشتن و غریب بودن، فقط نظر شخصی خودم میگم، به غیر از خانواده خود ادم (پدر،مادر،خواهر،برادر) بقیه ادم ها همشون یه جور هستن، فرقی بین عمو و راننده اسنپ نیست...

اونجا که برید کم کم اشنا میشید با دیگران

 

ولی یکی از دوستان حرف زیبایی زد، اگه هدف غیر کار و پول باشه فرقی نیست بین تهران و جاهای دیگه

 

ان شالله که خیر

پاسخ:
درسته...

موافقم با این که بعدا رفتن خیلی سخت تره. و این که الان این موقعیت هست! اگه ردش کنیم از دست رفته تا سال های آینده آیا باشه یا نه...

اوهوم. تا حدی قابل حله...

بله بله. ولی بازم یکی باشه که مواقع خیلی ضروری بتونی روش حساب کنی، بهتر از هیچیه.

ممنون از نظرتون.
دعامون کنین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی