روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

در شبنمی٬ از اشک تو پنهان شــــده بودم

چون دیو که در شیشه به زندان شده بودم

                                                              یا نقش بر آبی

                                                           (نه که تصویر سرابی )

این سان شده بودی تو ٬

من آن سان شده بودم .

                                                               با اشک تو از چشم تو بر گونه دویدم

                                                               با آه تو بازیچه ی توفان شـــده بودم

انگشت گزیدی چو به دندان تحسّـــــــر

حیرت زده ٬انگشت به دندان شده بودم

                                                              در همهمه ی کوچه ی  شب گمشده بودی

                                                              تا من پی دیدار بر ایوان شـــــــــــــده بودم

دیدند همه -همچو حبابــی که بر آب-

از وحشت آن واقعه ویران شده بودم

                                                              در جمله ی طولانی عشــــق و هوس تو

                                                              ای کاش که من نقطه ی پایان شده بودم!

در گشتن - و بد گشتن- واز نام گذشتن

سر حلقه ی انگشت نمایان شده بودم!

                                                              تا سر بدهم بر سر این کار٬ ســـــردار

                                                             چالاک و طربناک به میدان شده بودم

گفتم نشوم عاشق و چون دیده گشودم

دیدم که دریغا که چه آسان شـــــده بودم

                                                             در کوچه در آن همهمه ی شب گم شده بودی

                                                             تا من پی دیدار بر ایوان شــــــــــــــــــده بودم

 این هم شعری زیبا از منوچهر نیستانی

| جمعه ۷ آبان۱۳۸۹ | | ارکیده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۰۶
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">