روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

میخوام یکی از بزرگترین تغییرات بارداریم رو براتون بگم. 

من قبلا خصوصا توی مجردی، عاشق تنهایی و خلوت بودم. هیچ وقت، وقت گذروندن با خودم و سرگرمی هام، برام تکراری و خسته کننده نمیشد‌. اگه گاهی مجبور بودم از تنهاییم بزنم و وقتمو توی جمع بگذرونم، ناراحت میشدم. منزوی نبودم ولی با خودم و تنهاییم رفیق شش دونگ بودم!

این ماجرا بعد از ازدواج کمرنگ شد... نیازم به خلوت جاشو داد به خلوت های دونفره. دوست نداشتم کسی خلوت های دونفره مون رو ازم بگیره... حرف زدن و تعریف کردن ها، گاهی کاردستی و کارای خونه باهم دیگه، برام بی نهایت لذت بخش بود ولی همچنان با تنها موندن مشکلی نداشتم، تا رسید به بارداری!

بارداری و یه موجود کوچولو داشتن، منو از خودم و تنهایی گریزون کرد... کارهام همونا بود ولی دلم میخواست صدای دیگه ای هم باشه، حضور دیگه ای... تلویزیون با صدای بلند، رادیو، موسیقی، برای منی که به هیچ کدوم از اینا قبلا نیاز نداشتم، یه تغییر جدید بود... لحظات رو میشمردم تا همسری برگرده خونه. از رفتن مامان اینا غصه دار میشدم. و خدا نکنه... اگر کاری پیش میومد و همسری بعد از اومدنش مجبور میشد دوباره از خونه بره بیرون و تا شب برنگرده... منی که شب ها راحت تنها میخوابیدم، حالا کابوسم شده بود ماموریت هاش...

میخوام اینو بگم، شاید اکثرا از تغییرات بارداری، یه شکم گنده، راه رفتن پنگوئنی و نهایتا ویار توی ذهنمون بیاد. ولی خیلی خیلی فراتر از این حرف هاست... تغییرات فیزیولوژیکی و مراقبت ها یک طرف، تغییرات روحی، نگرانی ها، ترس ها و دغدغه ها یک طرف دیگه... 

 

+ ماه آخره، همه روزشماری میکنن، اما توی دل من غوغای دیگری است...

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۱
ارکیده ‌‌‌‌

بارداری

نظرات  (۱۱)

ولی از قضا ما هم روزشماری میکنیم و منتظر اون کوچولو هستیم تا تجربه هاشو بخونیم:))) 

پاسخ:
مبارکت باشه خانوم دانشجو، ماهم خاطرات شما رو میخونیم. چشم بهم بزنی، این دوران هم میگذره :)

ممنون عزیزدلم، دعامون کن به خوبی بگذره این ماه هم :)
۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۶ زهرا طلائی

خیلی مشتاقم تا از تجربه‌های بعد از به دنیا اومدن کوچولوی نازنینت بگی

امیدوارم این دوران پر از آرامش و شادی باشه برات

 

خیلی مواظب خودت باش

پاسخ:
ان شالله عمری باشه و وقتی(!) حتما :))
ممنون عزیزم

بچشم، سلامت باشی :)
۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۸:۵۰ اسمارتیز :)

خیلی جالبن این تغییرات بارداری :) حالا نمیدونم که دلایل علمی‌شونم کشف شده دقیقا یا نه ولی خیلی شگفت‌انگیز به نظر میرسه که مثلا یه چیزی مثل بارداری بتونه تو نگرش آدمها تفاوت ایجاد کنه... 

پاسخ:
تغییرات نگرشی هم داره چون بهرحال، ورود به یه مرحله ی جدیدی از زندگی هست، دید آدم به خیلی از مسائل عوض میشه...
ولی بخشیش به خاطر بالا پایین شدن هورمون هاست، مثل زودرنجی، حساسیت ها و شاید همین تنهایی گریزی...
۲۱ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۲ زهرا طلائی

راستی یه کتابی است به اسم هفته چهل و چند از انتشارات اطراف، چند جستار از مادرها با شرایط فرهنگ اجتماعی و کاری مختلف درباره تجربه بارداری، بعد از آن، بزرگ کردن بچه و تجربه‌هاشون.

کتاب جالبیه و به نظرم خوندنش خالی از لطف نباشه

پاسخ:
چه جالب! امروز تمومش کردم.

کتاب خوبی بود :)

ممنونم:)

اعلام حیات نمیکنین آدم فکر میکنه نمیخونین

چه قد دلگرم شدم یه دفه:)))))

 

ایشالا خیلی خوش میگذره بهتون این یه ماه هم. ولی تجربه آدمایی که دیدم از قبلا نشون داده به محض اینکه پاشو بزاره توی دنیا دیگه وقتی برای وبلاگ نویسی و کلا زندگی براتون نمیمونه:دی. امیدوارم البته شما اینجوری نشین

من یادمه چندسال پیش یه کتابی به اسم ترنج، نارنج یا یه چنین چیزی بود که تجربه های ی ها مادری بوده از بارداریش تا دو سه سالگی بچه ش که اتفاقا توی وبلاگ هم نوشته بوده و بعدا یکی جمعش کرده و کتابش کرده. میگردم اطلاعاتشو اگه تونستم براتون پیدا میکنم میگم بهتون:))) 

پاسخ:
ببخشید دیگه... کلا خیلی کامنت نمیذارم :)

امید به خدا... همینطوره، فرصت زیادی نمیمونه برای آدم :))

تشکر عزیزم :)

وای نی نی :)

چه جالب منم تنهایی رو بیشتر میدوستم یعنی ازدواج کردم و در آینده نی نی دار شدم این جوری میشم D:

عجیبه خخخ

ولی خیلی حس عجیبی باید باشه آدم دو نفر باشه نه یه نفر :)

حتما تا نی نی بزرگ بشه کتاب های برای تربیت و رفتار با تی نی بخون مخصوصا اگه تونستی خارجی آخه بدجور دقیق توضیح میدن حتی رفتار های بچه تو ماه های اول تا سه سالگی :)

پاسخ:
حالا شاید به این کیفیت نباشه ولی در کل ازدواج و تشکیل خانواده خیلی آدم رو عوض میکنه :)

تشکر 

سلام

 

معمولا خانم ها با افزایش سن نیازشون به جمع بیشتر میشه

اما آقایون بالعکس هستند.

پاسخ:
سلام

اومم... خیلی موافق نیستم، فکر میکنم برای همه(خانم ها و آقایون) همینطور باشه
و به طورکلی تشکیل خانواده آدم رو از فردیت خارج میکنه..‌‌‌. کلا این تغییرات برای من توی ۳-۴ سال اتفاق افتاد، تفاوت سنی زیادی نبود 

سلام به مامان ارکیده جان 

خوبی ایشالا ؟! 

 

ایشالا به صحیح و سلامت و حال خوب و دل خوش ، قند عسلتون رو بدنیا بیارین که ما هم واقعا بی صبرانه منتظر بدنیا اومدن 

نی نی کوچولوی نازنین تون هستیم 💙💙💙

 

خدا حفظ کنه هر سه نفرتون ایشالا 🙏☘

 

 

 

پاسخ:
سلام واران عزیز

شکرخدا بانو، شما خوبین؟

امید به خدا... ان شالله همینطور باشه

سلامت باشید، بهمچنین ❤
۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۳:۲۱ دچارِ فیش‌نگار

عه شما هم کاردستی درست میکنین؟ ایول

پاسخ:
:))
اسکرپ بوک درست میکردیم باهم :)

چه غوغایی؟

پاسخ:
اضطراب...
زایمان، شیر دادن، مراقب از نوزاد، مادر خوبی بودن و و و ... :)

عزیزم. :) تو بهترین مامان دنیایی. ^_^

پاسخ:
مرسی نیلی مهربون
بهترین نه..‌ مامان خوبی باشم کافیه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی