روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

سریال رو دو سال پیش دانلود کردم، همون موقع که خیلی ترکوند و معروف شد ولی توی مود دیدنش نبودم و رها شد تا الان. " دروغ های بزرگ کوچک"  حول ماجرای یک قتل شکل میگیره که تا قسمت آخر حتی نمیدونید مقتول کیه. اما این معما فقط پوسته ایه برای باطن فیلم، خشونت، آزار جنسی علیه زنان و مسائل زناشویی. همان طور که توی تیتراژ ابتدایی با ظرافت در پس زمینه ی مناظر زیبای مونتری خودش رو نشون میده...

من اعتقاد دارم هر فیلم و کتابی، سن مناسبی برای دیدن و خوندن داره که اگر قبل یا بعدش به سراغش برید، لذت تام رو نمیبرید. فکر میکنم مخاطب این سریال، متاهل ها و بزرگسالان بالای 30 سال باشه، پس به بقیه پیشنهادش نمیکنم.

سریال ظریف و عالی پیش میره و خبری از به آب بستن های سریالی درش نیست. چیزی که حتی توی بازی تاج و تخت یا چیزهای عجیب شاهدش هستیم. منظورم اینه که صحنه و سکانسی وجود نداره که بگی میتونست حذف بشه و خللی در سریال به وجود نمیاورد. پس دقیقا نمیتونم بگم دروغ های بزرگ کوچک، مینی سریاله و یا یک فیلم عالیِ هفت ساعته!

گروه بازیگری عالیه، شخصیت ها خوب پرداخته شده و تنها نکته ی منفی ای که به ذهنم میرسه، خوب تموم شدن همه چیز با قتله! انگار نویسنده راه درمان دیگری برای خشونت پیدا نکرده... حتی روانشناس هم خراب کردن رو بر ساختن ترجیح میده. به نظرم این نتیجه گیری یکم سوگیری فمینیستانه داشت.

اسم سریال هم خیلی عالیه... دروغ های کوچک اما بزرگی که اول به خودمون میگیم (انکار واقعیت) دروغ های کوچک اما بزرگی که به نزدیکان و اطرافیانمون میگیم تا وانمود کنیم همه چیز خوب و عالیه. و در نهایت دروغ های کوچک و بزرگی که در هماهنگی با هم میگیم تا نجات پیدا کنیم و کمال شخصیت ها به نظرم در همنیجاست، زمانی که تصمیم میگیرن اختلاف ها رو کنار بذارن و با دروغ هاشون همدیگه رو نجات بدن...

سریال خیلی خوبی بود، راضیم ازش. اما فصل دوم؟ نه! شاید دو سال دیگه بخوام فصل بعدی رو ببینم :)

 

+ کتابخانه و سینما رو بروز کردم :)

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۱
ارکیده ‌‌‌‌

فیلم

نظرات  (۸)

۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۵۳ آقای گوارا
اهل سریال دانلود کردن نیستم . به نظرم این که به انتظار قسمت بعدی بشینی تا فردا یه حس دیگه ای داره [لبخند] اگه دان کنم و خوشم بیاد ممکنه همه رو یه روزه ببینم و کار مارم که دیگه تعطیل ! [لبخند]
پاسخ:
فصل یکش، 7 قسمته کلا و اگر روزی یکی ببینید یه هفته بیشتر طول نمیکشه...
ولی در کل خاصیت سریال دانلودی اینه... خطر افتادن از کار و زندگی وجود داره :)
۱۱ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۱۰ آرزوهای نجیب (:
فصل دوش اومده مگه؟
پاسخ:
بله در حال پخشه. فکر کنم دیگه آخرش باشه یا شاید تموم شده
سریالش داستان های مختلفی رو روایت میکنه اما در انتها همه به یک نقطه میرسه.
یک مینی سریال که با همین تعداد کم قسمت هاش ولی بیننده رو درگیر خودش میکنه
فصل دومش هم اومده، هنوز ندیدمش اما احتمالش قویه که بخوام ببینم
پاسخ:
امیدوارم فصل دومش هم به خوبی اولی باشه :)
منتظر این به روز رسانی بودم :)
پاسخ:
چه خوب :)
امیدوارم به کار بیاد ؛)
ارکیده این سریال بر اساس کتابش ساخته شده یا من اشتباه می‌کنم؟
اسمش رو حس می‌کنم روی یه کتاب دیدم. :تفکر
پاسخ:
الان دیدم کتابشم هست. بر اساس کتاب ساخته شده گویا

( میگن ترجمه اش خوب نیست)
چرا فصل دو باشه برای بعد؟
مریل استریپ داره ها :)
ببینم میتونم وسوسه ات کنم 😁😈

بین موضوعات فیلم، بچه ها و تأثیرپذیریشون هم جالب توجه بود، و تو فصل دوم بیشتر به این بخش اشاره میشه. توضیح نمیدم که لو نره :)

بازیگرهاش واقعا خوبند، نیکول کیدمن رو دوست... :)

+ یه سوال هم برام پیش اومد، این صفتها رو به چه ترتیب ترجمه کنیم؟ دروغهای کوچک بزرگ یا دروغهای بزرگ کوچک؟ اولی رو بیشتر میپسندم. خودت هم قشنگ گفتی: دروغهای کوچک اما بزرگی که...
پاسخ:
سنگین بود، سریال روونی نبود... الان دیگه نمیخوام ببینم. بخصوص که میترسم فصل ۲ خرابش کنه :)

اوهوم، تو فصل یک کمتره این موضوع. حدس میزدم فصل ۲ بیشتر روی این موضوع تمرکز پیدا کنه...

بازیگرای معروفی داره، خیلی جالبه... معمولا سریالا بازیگرای کمتر معروف استفاده میکنن! :)

توی ترجمه ی کتابش، نوشته دروغ های کوچک بزرگ و به نظرم منطقی تره. من تحت اللفظی نوشتم دروغ های بزرگ کوچک :)
و یه سوالِ دیگه: 
IMDB فالو نداره؟
نتونستم پیداش کنم :)
پاسخ:
فکر کنم فالو نداره 
۱۴ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۵۰ دانلود فیلم و سریال

دانلود سریال دروغ های کوچک بزرگ Big Little Lies با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

سریال دروغ های کوچک بزرگ با کیفیت 480p , 720p , 1080p Web-DL

قسمت هفتم فصل دوم اضافه شد

دوبله فارسی اضافه شد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">