روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

اگه دسته بندی فیلم ها را یادتونه باشه، بعضی فیلم ها خوبن، بعضی ها حال خوب کن، و دسته ی سومِ کمیاب، هم خوب و هم حال خوب کن. فیلمی که الان میخوام معرفی کنم رو شک دارم که بین دسته دوم یا سوم قرار بدم.

"ترمینال" با بازی دلنشین تام هنکس و کارگردانی استیون اسپیلبرگ، یک فیلم درام، کمدی و رمنسه که امتیاز خوبِ 7.3 رو توی IMDb گرفته.
داستان از اونجایی شروع میشه که "وکتور" از کشور کِرکوژیا نامی وارد فرودگاه نیویورک میشه ولی در مدت پرواز توی کشورش انقلابی رخ میده و جنگ داخلی شروع میشه. بنابراین وقتی پای وکتور به ترمینال میرسه، دولتی که براش ویزا صادر کرده دیگه وجود خارجی نداره! ویزاش باطل میشه و اجازه خروج از درب های فرودگاه رو بهش نمیدن، از طرفی تمام پرواز ها به سمت کرکوژیا کنسل شده. وکتور شهروندیه که به هیچ جا تعلق نداره! اما داستان قرار نیست، تلخ باشه، اتفاقا با کلی اتفاقات بامزه روبرو میشد و خنده به لب هاتون میاره.
ترمینال،‌ داستانِ انتظاره... آدم هایی که با انتظار دست و پنجه نرم میکنند و طرز برخورد هر کدوم جای دقت داره. راستی اگر ما به مدت نامعلومی، معلق بین زمین و هوا بودیم، بدون هیچ پولی یا ارتباطی یا ... چیکار میکردیم؟
 
به شدت فیلم رو پیشنهاد میدم. میشه با خانواده هم دید :)
 
موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۷
ارکیده ‌‌‌‌

فیلم

نظرات  (۹)

۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
جزو اون فیلم‌های خوبی هست که تلویزیون هم پخش کرد:)
پاسخ:
جدی؟

من تلویزیون نمیبینم معمولا :)
این فیلم بر اساس واقعیته و برای یک ایرانی این اتفاق افتاده.
پاسخ:
توی ویکی پدیا اینو دیدم:
این فیلم از داستان مهران کریمی ناصری پناهنده ایرانی که به علت گم شدن مدارک پناهندگی خود از سال ۱۹۸۸ تا سال ۲۰۰۶ در ترمینال یکی از فرودگاه‌های نزدیک پاریس زندگی می‌کرد الهام گرفته شده است و ۲۵۰ هزار دلار به وی بدین خاطر پرداخت گردید.

بیشتر زندگی تو فرودگاه ازش الهام گرفته شده، ولی اصل داستان متفاوته...
سلام خوبی؟ چند وقتی نبودی ها 
بازی تام هنکس رو دوست دارم اسپیلبرگ هم که فکر کنم اسمش کافی باشه :) 
مرسی معرفی کردی 
چه جالب که از ایرانیها فیلم اقتباس میشه و خود ماها خبر نداریم 
پاسخ:
سلام عزیز
بله فک کنم دوماهی شد :)
تام هنکس خیلی خوب بود :)
خواهش میکنم. امیدوارم دوست داشته باشین

منم نمیدونسم. بانو آسوکا گفتن :)
ممنون از بانو آسوکا 
پاسخ:
ممنون ازشون 🌷
چه جالب فکر نمیکردم بر اساس روایتی از یک داستان واقعی برای یک ایرانی باشه
پاسخ:
البته گفتم بن مایه داستان کلا متفاوته.
مثل این که این ایرانی، پناهنده بوده و مدارکش گم میشه
در حالی که فیلم برای یه شهرونده عادیه که به هیچ عنوان حاضر نیست پناهنده بشه، هدفش برای سفر، یه موضوع خاصه و ...

ارتباطی بین انقلاب ایران و انقلاب کرکوژیا نیست
موضوعش جالبه ممنون از معرفیتون:)
پاسخ:
خواهش میکنم
امیدوارم دوست داشته باشین :)
 اون حس و برای چندلحظه تصور کردم خیلی وحشتناک بود
پاسخ:
اوهوم. ولی خیلی قشنگ خودشو وقف میده :)
بهش میاد فیلم جالبی باشه حتما میبینمش😊
پاسخ:
امیدوارم دوست داشته باشی :)
۱۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۵۷ مردی بنام شقایق ...
سلام

سالها پیش وقتی دانشجو بودم دیدمش و از همون وقت هم به فیلمای تام هنکس علاقمند شدم 

فیلم خوبیه و ارزش دیدن داره بنظرم
پاسخ:
سلام

جدا بازیگر قهاریه... 

موافقم :)

+ تبریک میگم خدمتتون، چشمتون روشن. قدم حسین آقا خیلی خیلی مبارک ^-^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">