روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

امیرالمومنین (ع)

العمر قصیر و العلم کثیر، فخذا من کل علم ظروفه و دعوا فضوله

عمر کوتاه است و علم زیاد (یعنی آموختنی زیاد) پس، از هر علمی آن خوبی هایش را بگیرید و زیادی هایش را رها کنید.

بنابرین حتی در کتاب خواندن، انسان باید انتخاب هایی داشته باشد. در رفیق و معاشر، انسان باید انتخاب داشته باشد و انتخاب بدون فکر معنی ندارد‌. روی رفقا و دوستانش حساب کند که از معاشرت آنها چه بهره و نصیبی میبرد؟ خوب یا بد؟

تربیت و رشد اسلامی- شهید مطهری


پ.ن: قطعا یکی از بهترین تصمیمات زندگیم این بود که سیر کتب شهید مطهری رو با بینش مطهر شروع کردم. عالیه، عالی!

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۶
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۱۴)

موفق باشید :)
پاسخ:
سپاسگزارم :)
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۲:۱۱ خورشید ‌‌‌‌
سلام ارکیده خانم گل
ظهر روز تعطیلتون به خیر

فیشنگار اینجا شعبه زده؟ :)))


+ من نت رو خیلی گشتم که یه جا یه دوره ی حضوری (و حتی غیرحضوری ولی جدی) برای سیر کتابهای شهید مطهری پیدا کنم ولی نشد.
دوره های حضوری یا خیلی مسیرشون دور بود بهمون یا زمان ثبت نامشون گذشته بود
جایی رو میشناسی که من بتونم جدی پیگیری کنم؟
میدونی... تنبلم دیگه :) اگه فقط یه برنامه بدن خودمون بخونیم شاید نیمه کاره رهاش کنم.
و اینکه چون در این مسائل ابتدای ابتدای راهم، خودم نمیدونم از کجا باید شروع کنم
پاسخ:
سلام عزیزدلم
بهمچنین :)

شاید :دی 

سیر خودخوان رو منم دوس ندارم... ضعیفه و معمولا رها میشه
نمیدونم، بپرسید موسسه بینش مطهر شهرتون شعبه داره یا نه. یه جلسه در هفته کلاس دارن. رفت و آمدش فکر نکنم خیلی سخت بشه. الانم شروع ترم جدیده. وقتش الانه :)
اگه نتونسی تو نت پیدا کنی بگو خودم از بینش میپرسم برات :)
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۲:۲۹ آقای سر به هوا :)
من یه چدتا کتاب از ایشون تو لیست دارم برای خوندن ولی ر خاصی نداره!
پاسخ:
چیه خاص؟ :)
سلام
چه خوب
منم چند تا کتابا رو خوندم ولی تصمیم دارم بیشتر کتابای شهید رو بخونم.
پاسخ:
سلام بانو :)
سیر داشتن خیلی مهمه. استفاده رو چندین برابر میکنه
حتی المکان کتب رو به ترتیب بخونین :)

+ موفق باشید ^-^
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۲:۴۸ آقای سر به هوا :)
یکی مربوط به حجاب و جاذبه و دافعه علی و انسان کامل 
یه چندتا دیگه هم هت که هنوز مطمن نیستم که باید بخونم یا نه! 
پاسخ:
اگه از اولی ها شروع کنین به نظرم بهتره
ولی خب اگه این کتابا رو دارین، اول جاذبه دافعه شاید بهتر باشه
انسان کاملشون سنگین تره 
سلام
چه خوب⁦^_^⁩
از فیلم در اومدی انگار زدی تو کار کتاب:))
منم به خودم قول دادم کتاب حماسه ی حسینی از شهید مطهری رو بخونم⁦^_^⁩

پاسخ:
سلام گل گلی :))
نه فیلم رو که میبینم. زیاد هم میبینم :)
ولی اینجا نگفتم :دی

حماسه حسینی هم خیلی عالیه :)
حتما بخون دوست عزیزم :*
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۴:۵۴ خورشید ‌‌‌‌
اگه اشتباه نکنم سایتشون باید اینجا باشه
آخرین ثبت نام تیرماه بوده
فعلاً که تعطیلیه
شنبه زنگ بزنم بپرسم دوره جدید از کی شروع میشه
ممنون ارکیده جان

پاسخ:
بله همینه
شاید شهر به شهر فرق کنه
ولی اصولش اینه که یه ترم نیمه اول سال دارن، یه ترم نیمه دوم( یعنی از مهر) که امسال بینش اصفهان دیرتر شروع کرده و از هفته آینده شروع میشه.

قربانت عزیز :*
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۵:۳۵ جناب منزوی
خیلی هم عالی :)
بنظرم کتب شهید مطهری لازم برای هر کسی که یک دوره مطالعه کنه
پاسخ:
همین طوره :)
۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۹ آسـوکـآ آآ
من فقط یه کتاب ازشون خوندم.
واجب شد یه سری به کتابخونه پدر بزنم :)
پاسخ:
ایشالا :)
بله، ایشون رو خیلی دوست دارم
و مطلابشون رو هم...
پاسخ:
سلام :)
عجب جمله ای.
منم خیلی دوست دارم شروع کنم اما هی میگم بذار بعد از ارشد
پاسخ:
:)
هرچه زودتر بهتر، خیلی به آدم در بینش و دریافتش از زندگی‌ کمک میکنه... :)
احسنتم بسیار عالی
پاسخ:
:)
ارزو میکنم بر تصمیمت استوار و محک بمانی...
پاسخ:
ممنون بانو 
ان شالله :)
مطالعه باید موضوعی باشد، یعنی شخص هر چندی یک بار، موضوعی را برای تفکر انتخاب کند، فکر کند، یادداشت کند، خلاصه و نتیجه مطالعات خود را بنویسد.و در نهایت خلاصه و نتیجه را در یکی از قفسه های حافظه  بگذارد.

منبع:
https://fiish.blog.ir/post/423
پاسخ:
عالی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">