روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

گاندی

‎۸۹
چند وقت پیش یه دست نوشته از مهاتما گاندی را دیدم ( تو وبلاگ هم گذاشتم ) خیلی جالب بود و

 مفهوم عمیقی داشت.

از همون موقع توجهم به گاندی بیشتر جلب شد و سعی کردم اطلاعاتی بیشتری ازش بدست بیارم و

 الان کتاب « سرگذشت من» نوشته ی خود گاندی را  تازه تمام کردم.

چند نکته ی جالب که اگه شما هم این کتاب را بخونید حتما متوجه می شید.

۱- خوندن کتاب اصلا شما را خسته نمی کنه٬ می تونید هر وقت که خواستید کتاب را ببندید! چون هرفصل ۲ صفحه بیشتر نیست! و همین طور وقتی دوباره شروع به خوندن می کنید مشکل اساسی پیشنمیاد چون فصل ها خیلی زیاد به هم وابسته نیستند.

۲-به نظر من گاندی با بقیه ی شخصیت های معروفی که تا به حال شرح زندگیشون را خوندم یه تفاوتبزرگ داره و اون اینه که گاندی تا زمان زیادی از عمرش آدم خیلی خاصی نبوده.

این که میگم به خاطر اینه که اکثر کسایی را که درموردشون می دونم در ابتدای زندگی شون یا خیلیزیاد مشکل داشتند و یا توی استعداد و هوش و مهارت بی نظیری بودند و به هر حال از بقیه ی آدم هامتمایز می شدند ولی گاندی تا مدت زیادی به نظر من یک آدم عادی بوده  نه با هوش خیلی فوق العادهنه درگیری با مشکلات عدیده!

۳- صداقت گاندی توی نوشتن خیلی جالب و لذت بخشه او بدون رودرواسی گناهان و اشتباهاتش رابازگو میکنه

۴- چیزی که گاندی را متمایز کرده فقط  و فقط روح خدمتیه که به دیگران داره

کسی که حاضره برای اجتماع هر کاری بکنه!

پیشنهاد می کنم شما هم این کتاب را بخونید

| چهارشنبه ۱۷ شهریور۱۳۸۹ | | ارکیده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۱۶
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">