روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

روشن، صمیمی ترین دوستم، مثل من درگیر آمادگی‌های قبل از بارداریه. این که چقدر خوشحالم براش و این که چه حس خوبی داره با دوستت توی مرحله مشابه باشی، بماند. :)

میگفت، سریال پزشکی ای رو که با همسرش میدیدن، به خاطر معدود صحنه هاش حذف کردن. میگفت همبرگری که دیشب همسرش هوس کرده رو نخوردن تا آماده باشن برای مراقبت های بعدی...

همبرگر رو قبول دارم. منم فست فود رو خیلی زیاد کم کردم ولی در مورد فیلم... میتونم قید این علاقه عمیقم رو بزنم؟ میتونم تا چندین سال آینده فیلم نبینم؟ خیلی سخته. خیلی... 

+ معذرت میخوام برای پست های خاکستری قبلی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۹
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۱۵)

نفهمیدم چرا فیلم حذف میشه
پاسخ:
به خاطر تاثیر مستقیم و غیرمستقیمش
از الان داره خودشو تربیت میکنه که بعدا روی بچه تاثیر بد نداشته باشه...
حالا میشه یکی از تاثیراتش که به بچه ممکنه برسه رو هم بهم توضیح بدی لطفا؟
پاسخ:
همینطوری هم آدم باید مراقب خوراک روحش باشه، چیزایی که میبینه چیزایی که میشنوه...چون توی روح و روانش موثره
حالا برای خانم باردار، این مراقبت ها چندین برابره. چون نه تنها روی خودش که روی فرزندش هم تاثیر داره... مثلا این که سفارش شده قرآن زیاد بخونن تو این دوره، حتی سوره های خاصی رو بخونن...
فیلم ها هم بنا به تجربه ام، هم خشونت داره، هم کلمات رکیک، هم بعضا صحنه های جنسی... اگه آدم خیلی بخواد مراقب باشه، نباید ببینه دیگه...
مرسی از توضیحاتت :) و برات ارزوی موفقیت در این مسیر قشنگ رو دارم
پاسخ:
قانع شدی؟ :))
بیا منم قانع کن دیگه فیلم نبینم :|
اینا به حرفه... تو عمل، نمیدونم میتونم یا نه...

+ ممنون. ممنون :)
فک نمیکردم مراقبت فیلمی هم باشه:))) سختتر میشه که! 😬😁
به سلامتی و مبارکی ایشالااا❤️❤️❤️❤️ 
امیدوارم تا کوچولوی شما میاد پوشک ارزون شه:دی
پاسخ:
خیلی سخته هانا... خصوصا برای منی که بیشتر از حد معمول شیفته هنر سینمام!

ممنون عزیزم. هنوز هیچ خبری نیس :)))
۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۳۸ خورشید ‌‌‌‌
یاد این آیه افتادم: 


خیلی حس خوبیه که حواسمون باشه چه وظیفه ی مهمی به دوشمونه

خدا در این مسیر بهتون توفیق و توان روزافزون بده
پاسخ:
درسته...

ممنون عزیزم. به دعای شما :)
به هر حال احتیاط لازمه اونم تو مقوله بچه ولی خودِ من به شخصه حال این سوسول بازیا رو ندارم حتی برای بچه!
درسته.احتمال سالم و درست بودن اون بچه میره بالا.به نظرم در حدی که اوضاع غذایی ت خوب باشه و حال دلت کافیه واس اون جوجه هم.حالا فیلم ببینی یا نبینی به نظرم یخورده حساس بازی دراوردنه:دی آقا من حالم با فیلم خوبه!بچمم خوبه با خودم دیگه:) و چه بچه ها که تو شرایط بد مادرشون خوب بودن و چه همون احتمال ریزها که با همه این مراقبتا...زبونم لال البته:دی :))
عا من یه چیزی هم شنیدم نخندا.دوس دارم بنویسمش اصن
خودتم میدونی احتمالا
تنها چیزیه که راجب بچه و اینا قبولش دارم
اینکه سه ماهه دومی که بچه تو شیکمته تابستون باشه بهتره.اون موقه حال و هوا و اوضاع میوه ای خوبه بیشتر رسیدگی میشه به خودت هم.زمستون هی سیب و پرتقال باید بخوری:| :)))
پیشاپیش هم مبارکه*_*اسمشم برامون میگفتی خب
پاسخ:
اینجا نوشتم که بحث بشه روش. ممنون از نظرت :)
خیلی دلم میخواد ورِ حساس ذهنم رو بشونم سرجاش. بگم همینه که هست. دلم میخواد فیلم ببینم :|
ولی باز پامیشه وایمیسه میگه: جواب بچه رو چی میدی؟ جواب این که اگه‌ چیز ناجوری تو وجود منه به خاطر رعایت نکردنای توعه...!
خلاصه که... نمیدونم :)

چه باحال بود نکته ات :)))
میدونی نمیشه خیلی دقیق برنامه ریزی کرد :"))

ممنون عزیزم. هنو نه خودش هست نه اسمش :)))
اع من فک کردم دیگه تصمیمت قطعیه:))
اره سخته ...و ب نظرم دیگه زیادی سختگیرانه س :/ من تا حالا ندیدم بگن فیلم نبینی حالا اون صحنه ها که در کل خوب نیس:دی میشه رد کرد:) کاری نداره :))

پاسخ:
ایشالا :)

+ اگه بدونی بعضی ها چه‌چیزایی رو رعایت میکنن، اینا پیشش هیچی نیست :)
هوم... آره میشه این کارو کرد... 
چه چیزا؟؟؟؟؟!!!
پاسخ:
مثلا یکی از آشناهامون، چند روز یبار قرآن رو ختم میکرد. فیلم که دیگه‌ بماند :))
نه راستش.حتی قبولش هم ندارم
فقط میخواستم بدونم دلیل و منطقش چیه

:-)
پاسخ:
درک میکنم :)

:)*
۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۵۳ آقای سر به هوا :)
فست فود که سم !
پاسخ:
اوهوم :)
راستی من قبلا خوندم اگه قراره تاثیری گرفته شه از مادر , حتی کودکی مادر هم موثره! نمیدونم 
پاسخ:
بله بله...
منم شنیدم هم دینی شو هم‌ روانشناسی که تربیت کودک از سال ها قبل ازدواج شروع میشه، در واقع میگه اگه‌ خودتون تربیت شده باشین، میتونید کسی رو تربیت کنین... :)
اینا دیگه واقعا زیاده روی میکنن:/ ختم اخه؟!  شنیدم که خوبه ولی نه ختم چندروز ی بار!

پاسخ:
اره منم همچین پتانسیلی ندارم واقعا...
ولی خب هستن، خیلی رعایت میکنن و موثره. 
کتابی که میخونی، فیلمی که میبینی، حرفایی که میشنوی...

+ مثل یه طیفه.. از کم که فقط شامل چیزای فیزیکیه شروع میشه تا مراحل بالاش مثل رعایت کردن همه ی مستحبات و مکروهات حتی...
یه چیزی هست که میگه تربیت از ۱۵ سال قبل از تولد اتفاق میفته. راستش من نسل و تربیت نسل رو خیلی قبول دارم... یه دعایی هم هست تو قنوت... رب اجعلنی مقیم الصلاة و من ذریتی...  یعنی خدایا من و نسل منو اقامه کننده نماز قرار بده... و واقعا به نظر من تربیت یه بچه‌ حتی اصلا از قبل ازدواج شروع میشه دی:
حتی خیلی واضح تاثیر اینا رو دیدم... و اصلا به خاطر همین بهش معتقدم. الان مثلا موقعی که من تو راه بودم به قول معروف (:/) مامانم از کدو متنفر بودن، خب منم الان از کدو متنفرم. این ساده‌ترین و مسخره‌ترین مثاله... یعنی رفتار مامان و بابای بچه تاثیری نداره؟ چرا... خیلی تاثیر داره به نظرم.
البته همه‌ی اینا برای پرورش یه بچه‌ی خیلی خوبیه دیگه :) نه فقط از لحاظ معنوی، از لحاظ قدرت زندگی و همه‌چی کلا...
پاسخ:
انگار یه حدیث هست که میگه تربیت برای قبل از ازدواجه ...

اوهوم. اینا چیزاییه که میشه به چشم دید. اون تاثیرهای معنوی هم جای خودشونو دارن...
موافقم باهات. و به نظرم سخت ترین کار دنیا تربیت یه بچه ست :)
۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۱۵ پشمآلِ پشمآلو
ی مدت فیلم دم دستت نباشه جاشو با یچی دیگه پرکنی اصن چن وقت دیگه کلا ممکنه این عادتت خودش عوض شه
پاسخ:
عادت نیس، علاقه ست، مثل خوندن کتابه برام.
و این ناراحتم میکنه که برای بعدش هم امیدی نیست... تا وقتی بچه کوچیکه بعد که یکم بزرگتر میشه، مشکل امکانِ فیلم دیدنِ سیف فراهم میشه.

خلاصه اش اینه: باید قید این علاقه رو بزنم.
فیلم‌های متناسب ببینید. انیمیشن هم میشه.
پاسخ:
خیلی محدودن ولی بعض هیچیه :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">