روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

خلاصه بحث پوست کلاس خودآرایی که قولشو داده بودم :)

پوست خشک:

مشخصات: زودتر از همه و سنشون چین و چروک میارن/ پوسته پوسته میشه / سریع لک میارن خصوصا زیر چشم / حمام که میان حتما باید مرطوب کننده بزنن، احساس کشش دارن. (از صابون به هیچ عنوان استفاده نکنید، خاصیت قلیایی داره، پوستتون رو تغییر میده و به مرور زمان فوق العاده چروک میاره. از شامپو بدن استفاده کنید و برای صورت هم از شوینده ها مثلِ ژلِ شست و شوی هیدرودرم)

اول: کسانی که مشخصات بالا رو دارند پوستشون خشکه و مراقب زیاد داره. واجبه براشون که کرم دور چشم استفاده کنن ( از 25 سال به بالا).

 بهترین مارک دور چشم هم از نظر قیمت و هم کیفیت پنبه‌ریز هست (روش نوشته Q10  یاBelita  اصلش ایتالیایه) اشتراکیه و توی داروخونه ها ندارن، باید خودتون گیر بیارید.

کرم های دارویی رو مثل دور چشم و ... همیشه ml کم بگیرید تا زود تموم بشه و بعد نوعش رو دوره ای عوض کنید.

برای دوره ای زدن کرم دور چشم پنبه‌ریز اول فیلر بگیرید (برای سیاهی و چروک های ریز دور چشم) و بعد از این که تموم شد بوتاکس ش رو بگیرید که برای چروک های عمیق‌تر و قوی‌تر هست. 

دوم: کپسول ویتامین E رو بخرید، کنارش رو سوراخ کنید و با ضربه ملایم، هرشب، دور چشم بزنید. هم براق میکنه هم شفاف، جرم گیر هست و برای چروک عالیه. اگه دقت کنید روی کرم های دور چشم مینویسه حاوی ویتامین E. این کپسول مثل کرمِ دور چشم کلاژن سازی میکنه. (خارجی هاش بسته ای 18-36 تومنه، ایرانی 4 تومن)

پوست های چرب هم میتونن اسفاده کنن ولی یک شب در میان. تست کنن اگه پوستشون به صوت جوش واکنش نشون نداد، ادامه بدن.

سوم: حتما ضد آفتاب بزنید. مارک های پیشنهادی: Forever ، پنبه‌ریز، Jorjie

حتما غیر رنگی باشه چون چروک میاره. مگر اینکه پشتش نوشته باشهBB Cream  یعنی خاصیت درمانی داره.

تا استخوان زیر چشم بزنید و دور چشم ضد آفتاب نزنید‌

پوست چرب:

بهترین پوسته ولی عذاب آورترین هم هست. :))

آرایش روش نمیمونه، زیاد عرق میکنه، جوش میزنه و برق میزنه. پوست پرتقالی ها که منافذ بازی دارن، خوش به حالشونه چون چروک نمیارن، لکه نمیشه فقط جوش میزنن.

برای آرایش روی پوست های چرب (توی مراسم های خاص) فیکساتور استفاده کنید که آرایش نریزه.

گلاب استفاده کنید، جرمگیر قوی هست. هر شب اسپری کنید روی صورتتون. چون چربی پوست رو کنترل میکنه مخصوص پوست های چربه ولی پوست های خشک هم میتونن یک شب در میان استفاده کنن.

برای خشک انداختن جوش‌ها، دوتا قاشق سرکه سیبِ مرغوب قاطی همون گلاب کنن و هر شب اسپری کنن.

پوست دهیدراته (چربِ کم آب):

جوش زیر پوستی میزنه، از طرفی حس میکنید خشک هم هست. در واقع هم خشکه هم چرب. پوست دهیدراته یکم کدری و گرفتگی درش هست.

آرایش زیاد باعث دهیدراته شدن پوست میشه و آرایش برای این پوست خوب نیست چون منافذ رو بیشتر میبنده و جوش های زیرپوستی بیشتر میشه.

آب و سبزیجات باید زیاد بخورن.

به پاکسازی به شدت نیاز داره.

این پوست چون هم خشکه هم چرب، مراقبت های هردو پوست خشک و چرب رو باید انجام بدن یعنی ویتامین E، گلاب و آبرسان و ...

پوست حساس:

پوست خارجی ها رو دیدین که پوستشون نازک و پر ازکک‌مک هست؟ ایرانی ها کمتر پوست حساس دارند.

پوست معمولی:

نه خشک نه چرب :)

پوست مختلط:

یه ناحیه به صورت T شکل (پیشانی و بینی) دارای یه نوع پوست هست و ناحیه U شکل یعنی (گونه ها و چونه) دارای پوستِ نوع مخالف. که درمان های هر مدل رو باید روی قسمت های مختلف صورتشون انجام بدن.

روغن خراطین:

برای حجم دادن از این روغن استفاده میشه.

از یه نوع کرم خاکی :| درست میشه. دو نوع هست، صنعتی و خونگی. صنعتی ها ارزون تره ولی اثری چندانی هم نداره. اصلش رو گیر بیارین.

برای دور چشم اصولا نباید استفاده بشه، چون فشار چشم رو بالا میره و رگ ها رو پاره میکنه!

برای خط خنده و گونه ساختن میتونید از این روغن استفاده کنین (تا زیر استخوان گونه). پوست های چرب کلا استفاده نکنن چون خیلی جوش میزنه.

** یه سری استفاده خانومونه داره، اگه میخواین بگید تا یا خصوصی براتون بگم یا تو یه پست رمزی بذارم.

روغن بنفشه:

روغن بنفشه با پایه کنجد، یکم مثل روغن خراطینه و حالت حجم دهنده داره مثلا برای رفع گودی زیر چشم.

روغن بنفشه با پایه زیتون برای چین و چروک صورت مناسبه.

برای همه صورت استفاده میشه.

برای پوست های خشک و دهیدراته عالیه ولی پوست های چرب باید مراعات کنن.

روغن بادام شیرین:

برای سیاهی زیر چشم خیلی خوبه. ماساژ رو با این روغن انجام بدن.

روغن بادام تلخ:

به جای کرم مرطوب کننده روی لکه های دست و پا فوق العاده ست. البته فقط برای دست و پا و نه صورت.

ماساژ:

مثل شکل زیر ماساژ بدین. تمام ماساژ ها باید به سمت بالا باشه.

برای خط بین دو ابرو (اخم) مثل سبیل آتشین بالای ابرو ها بکشین.

زیر چشم و بالای اون رو با انگشت نشانه و به صورت ضربه ای ماساژ بدین.

پینوشت:

1. اول از همه پوزش بابت تاخیر در نوشتن پست...

2. همه ی چیزایی که نوشتم، از جزوه و ویس کلاس هست، از خودم یا اینترنت چیزی اضافه نکردم.

3. در مورد انواع پوست، من خودم اطلاعات بیشتری ندارم ولی فکر میکنم با سرچ توی نت بشه دقیق تر نوع پوست رو فهمید.

4. @آقای سربه هوا: برای آفتاب سوختگی در درجه اول ضدآفتاب بزنید که جلوگیری کنه از سوختگی. استادمون اطلاعات خاصی برای آفتاب سوختگی نداشت ولی یکی از خانم ها میگفت وقتی خودش دچار میشه و روی گونه ها سرخ میشه، شیر رو با پنبه میزنه. خیار رنده شده هم خوبه. حالا نمیدونم دیگه چقدر موثره. من خودم اجراش نکردم :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۲۱)

مررررررسی:)*
فیکساتور چیه؟!
پاسخ:
خواهش میکنم:)

روی آرایش میزنن، لوازم آرایشی ها فکر کنم داشته باشن
میگفتن اصلی هاش خیلی گرونه در حد ۱۵۰-۲۰۰ ولی معمولیاش ۲۰ تومنی هم هست.

* برای یه مجلس، سالی یبار، از تافت هم میشه استفاده کرد....
دیروز داشتم فکر می‌کردم ارکیده رفت که از پوست بنویسه، دیگه نیومد :)

پوست معمولیا چی؟ :(
پاسخ:
آره ... خودم ناراحت بودم ولی اصلا فرصتش نمیشد...

پوست معمولیا هم خوششون :))
من خودم دهیدراته ام کلی مراقبت داره ولی شمام میتونی اون ویتامین E رو بزنی
خیلییی تعریفشو کرد استاد. یا گلاب به عنوان جرمگیر رو

حالا باز روغن ها رو که گذاشتم، اونارم ببین :)
دستت درست دختر :)
راستی در مورد مو هم می‌نویسی؟
پاسخ:
قربونت برم

نه در مو چیزی نگفت، اون کلاسش فرق داره
خیلیم دوست دارم برم :)
۱۵ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۴۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
دستت درد نکنه:-)
من شاید خیلی اهل میوه نباشم ولی از سبزیجات دوری نمی‌کنم، آب هم زیاد می‌خورم ولی بازم امان از جوش‌های زیرپوستی:|

تسنیم راست میگه از موها نمی‌نویسی؟
پاسخ:
سلام عزیزم

پس شمام مثل من پوستت دهیدراته ست...
برای زیرپوستی ها همون سرکه سیب میگفتن خوبه. ولی من هنوز امتحان نکردم :)

نه گفتم، کلاسش جداست اون :)
من نفهمیدم کودومم. نوشتی واسه دهیدراته احساس میکنن خشکه، احساس نمیکنم. چربه، ولی جوش ِ زیر پوستی میزنم و کمتر از اون چرکیا! :| رو پیشونیمم چروک دارم در حالی که هفده سالمه! :/ البته همواره ابروهامو بالا نگه میدارم. ینی هــــــمواره. وقتی هم که کرم ضد افتاب و اینا بزنم بیشتر جوش میزنم، یا چیزای چرب زیاد بخورم. 
الان کودومم خانوم دکتر؟ :دی
پاسخ:
اول این که من هیچی بلد نیستم :))
اینا صرفا حرفای استادمون بود...

ولی حس میکنم از چروکا و جوش زیرپوستی باید دهیدراته باشی. چون منم احساس خشکی زیاد ندارم و تقریبا مثل خودتم.
برای چروک چندتا چیز خوب گفت، تو روغن و ماساژ میگم. ولی خیلی حواستو جمع کن، دائم به خودت یادآوری کن که ابروهاتو ندی بالا... به فکر چندسال دیگه ات باش دخترم :))

ضدافتابم اینا که گفته رو خیلییی تعریف کرد، اگه بتونی گیر بیاری عالیه :)
میدونی الان میخوام سرمو بکوبم به دیوار !
چون نمیدونم پوستم کدومه
اما بیشتر متمایلم به چرب یا دهیدراته

اخه روی بینیم جوش سرسیاه دارم , بعد منافذ روی گونه ام بازه :-( این دوتا اصلا درمان نمیشن چیکارشون کنم؟ :'(
ولی خیلی وقته دیگه جوش نمیزنم.
پاسخ:
الهی... حساس نشو حالا :))

خیلی چیزایی که گفته برای هر دوتا پوسته فقط برای اونا که اختصاصیه گفته هر روز، برای بقیه کمتر... مثلا ویتامین E  رو اگه دیدی جوش زدی کمش کن یا گلاب رو امتحان کن. 

+ تو اینترنت من سرچ نکردم. شاید ویژگی های بیشتری گفته باشه...
دستت درد نکنه:) چه چیزای خوبی یادگرفتی:)
من از وقتی راکوتان میخورم پوستم از چرب به خشک و پوسته پوسته تبدیل شده .خیلی عذاب اوره .. نمیتونم کرم ضد افتاب بزنم بعدش ی نقطه هایی پوست پوست میشه !دکترم ابرسان نوشت گرفتم١٩٠:/ ولی اثر نداره:| 

پاسخ:
قربونت :)
آخی... مستعد چروکی پس، حواست رو جمع کن :)
ویتامین E و اون روغن ها رو بزن با ماساژ. ایشالا جواب بده
تک تک چیزایی که میگفت از روی تجربه شخصی خودش طی سالها و شاگرداش بود، برای همین من بهش اطمینان پیدا کردم :)
سلام 
پس من یه خارجی هستم ، خودمم  نمیدونستم :)))))


خدا قوت :)



پاسخ:
سلام :)

من نمونه پوست حساس ندیدم اینجا. شاید منطقه به منطقه فرق کنه.
پوست حساس توی جوونی خیلی عالیه، نازکه و رگ ها پیداست. شفاف هم هست. ولی اگه رسیدگی نشه بهش(ضدآفتاب و دورچشم و ...) بعد از یه دوره ای به شدت افت میکنه. اگه پوستت حساسه باید مراقبش باشی :)

قربانت :)
اصل پوستم چربه با منافذ باز :))) اونجا گفته بود چروک نمیشه که خخخ بخاطر قرصم اینطور شدم-__-
مهم نیس ب هر حال من اصلا حوصله رسیدگی ندارم  ولی شاید ویتاe رو امرحان کردم:)
تنبل ترینم:)))
مرسی عزیزممم:*
پاسخ:
خب پس ایشالا بعد از قرصات دوباره برمیگرده :)

+ منم مثل خودتم :دی
خواهش میکنم دوست جونم :**
کوردها معمولا یه قسمتشون خارجی هستند :دی 
از بین اعضای خانواده ام سه چهار نفرمون خارجی هستیم :)))
دو تا از داداشام که کلا آلمانی هستند و کل فامیل بهشون میگن آلمانی  :)))



ممنونم بابت توضیحاتتون :)
از همون بچگی مراقب پوست صورتم بودم خدا رو شکر :)
ولی واقعا بشخصه میگم پوست حساس خیلی بده حالا نه واسه آفتاب و این داستانا نه واقعا .
مثلا فکر کنید من دستم زخمی میشه به هر علتی نمیتونم از چسب زخم استفاده کنم مگر چسب زخم مربوط به پوست های حساس.
چون بمحض اینکه از چسب دیگه ای استفاده کنم دستم تاول میزنه :| 


++

و اما در مورد آفتاب سوختگی بهترین عمل :
 گذاشتن پوست خیاره و  اگر آفتاب سوختگی شدید باشه ماست سرد کارسازه .


پاسخ:
چه جالب، نمیدونسم :)

خیلی عالیه که مراقب بودین، خدا رو شکر :)
تا این حد حساس؟! واو

@ آقای سر به هوا 
خیار رو اون خانم هم گفتن. :)

+ ممنون خانم :)*
من چرا رمز میزنم باز نمیشه؟
نمیشه همون وویسش رو برام بفرستید؟ممنون 🌹
پاسخ:
چجوری کامنت گذاشتین پس؟!
انگلیسی باید بزنین

نه متاسفانه... اجازه نگرفتم برای فرستادن ویس 
مرسی خلاصه 🧡
بهم یاد آوری میکنن ابروهامو ندم بالا ولی من نمیتونم و وقتی عکس میگیرم سر کلاسم یا درس میخونم ابروهامو میدم بالا! ژنتیکی خالص!
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم :)

ولی سعی خودتو بکن، ترکش کنی :)
به به دست شما درد نکنه
زحمت کشیدید بانو

فقط من الان اصن نمی‌دونم چه نوع پوستی دارم،عجیبن غریبا:)))
پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم :)

انگار همه این مشکلو داشتن... 
من مختلط رو به چربم:دی
چقدر اطلاعاتت خوب بود
مرسی 
بوس به لپت*_*
پاسخ:
چه خوب که دوست داشتی :)
خواهش میکنم
بوس بک به لپت :))
۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۵۵ آقای سر به هوا :)
اها:)
ممنون ؛ به امتحان میزنم:))
پاسخ:
ایشالا موثر باشه
ضد آفتاب فراموش نشه :)
ایول بابا :) این حجم از اطلاعات شرمنده‌مون کرد :دی
الی...اون ماساژه زمان‌بندیِ خاصی داره؟! چند وقت یه بار باید انجام داده شه؟
پاسخ:
تو فکرت بودم. میگفتم چقدر نیلی کم پیداست...
جات خالی بود خلاصه :*

هر وقت تونستی... هر روز، روزی چند بار حتی
حتی اگه میتونی کرم های روزانه ات رو هم روی همین خطوط بزن :)
نگووو...مشهد بودم اومدم اهواز فهمیدم عقد پسر عمه‌مه. بعد از عقد هم که خسته و کوفته. الان تونستم بیام بیان. آره خلاصه :دی منم اونجا تو فکرت بودم. :)
*اوکی پس ^_^
پاسخ:
به به زیارت قبول خانوم
مررررسی که به فکرم بودی. بوس بوس :)

* امیدوارم مفید باشه :)
سلام 
خوبین ؟:))
این پروژه ی  پوست تموم نشد عزیز ؟:))
از خودتون بگین خب :)))

مرسی :*

پاسخ:
سلام عزیزم
شکر، خوبم. شما خوبی؟
ممنون از احوال پرسیت :)


سه تا پست موقت گذاشتم بعدش و برداشتم. حرف خاصی نیست :)
چه خوب بود
ممنونم
عالی بود
:)
پاسخ:
خوشحالم دوست داشتی :)
خواهش میکنم ^-^
سلام. حالتون خوبه؟
ببخشید عکس درباره وبلاگتون قبلا تصویر صورت یه دختر بود که موهاش گل های صورتی داشت. اون تصویرو هنوز دارین؟ می تونین دوباره بذارینش تا من سیوش کنم. از کجا می تونم اون تصویرو پیداکنم؟
برای طرح نقاشی آموزشگاه به چنین تصویری نیاز دارم. لطفا اگه می دونید به من کمک کنید🌹🌹🌹🌹
پاسخ:
سلام عزیزم
ممنون، شما خوبی؟ :)

منظورت اینه:
http://bayanbox.ir/info/1695295019660474187/39db0efcca964bab4caa2ad32fbf8d6d

اگه نه، مشخصات بیشتری بهم بده تا پیداش کنم.
ممنون حال خوبو دارم شکرخدا.
خیلی متشکرم بله همین تصویره.
خداخیرتون بده کمکم کردین🌹🌹🌹
پاسخ:
الحمدلله :)
خواهش میکنم. کاری نکردم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">