روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

به نظرم سه دسته فیلم خوب داریم:
1. فیلمی که داستان قوی داره، پر از ایما و اشاره، نماد و حرفه. فیلمی که کمِ کم یه روز و شاید تا مدت ها فکرت رو درگیر کنه و اثر زیادی روی روانت میذاره. ممکنه حتی دیدت رو نسبت به زندگی و خیلی از مسائل اون عوض کنه...

2. فیلمی که من بهش میگم "حال خوب کن" یعنی ممکنه داستان قوی یا خیلی از پارامترهایی که بالا گفتم رو نداشته باشه. کارگردان و بازیگر مطرح نداشته باشه ولی بعد از سکانس آخر، حس خوبی داری و خوشحالی از این که همه چیز ختم به خیر شده. شاید تو این 2 ساعت از زندگیت جدا شدی و زندگی یه کارکتر دیگه رو تجربه کردی ولی بعد از The End برمیگردی به زمین و تموم!

3. دسته کمیاب: فیلم هایی که هم قوی هستن و هم حال خوب کن. توی این دسته، فیلم های زیادی نیست که بشه معرفی کرد. مثل A Man Called Ove و Wonder کم داریم...

+ این روزها رو آوردم به فیلم های خوبی که دانلود کردم و هنوز ندیدم. روزی یه دونه فیلم میبینم که اکثرا از دسته اولن. خود فیلم 2 ساعته ولی فکر کردن در موردش و نقد و تحلیل خوندن چند برابر زمان میبره.
چندتا فیلم بهتون معرفی میکنم از دسته اول، ولی... نه توضیح میدم نه تضمین که خوشتون بیاد :))
میتونید یکی رو ببینید و اگه دوست داشتید بقیه رو...
من توی صفحه نقد فارسی در موردشون میخونم و راضیم. اگه بعد از دیدن فیلم،‌ یه علامت سوال گنده روی سرتون ظاهر شد، این سایت خیلی کمک میکنه. :)

و اما لیست فیلم ها:
1. In the Mood for Love 2000
2. Lady Bird 2017
3. Spring Summer Fall Winter and Spring 2003
4. Annihilation 2018
5. 

به مرور لیست رو اضافه میکنم ان شاءالله.
اگه دیدید و دوست داشتید، بهم بگین :)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۹
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۲۲)

اگه فکر کردن و هنگ کردن و اوردوز و سکته مغزی و اینا دوست دارید، اینسپشن ر ببینید! Inception!
پاسخ:
عالیه، دیدمش :)
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۱:۰۷ چارلی ‌‌‌
خیلی ممنون بابت معرفی :)) بجز lady bird بقیه رو ندیدم. و تعریف Annihilation هم زیاد شنیده بودم، حالا که شما هم پیشنهادش میدین باید خیلی خوب باشه :)
پاسخ:
خواهش میکنم :)
ژانر رو نوشته فانتزی و علمی تخیلی ولی ترسناک هم هست یکم. فیلم جالب و متفاوتیه‌.
این مقاله هم خوب بود برای تحلیل، هرچند یکم طولانیه
https://www.zoomg.ir/2018/3/22/273212/annihilation-review/
ندارمشون:( 
تنبلم هستم :دی 
اما  اگه پیدا کردم یکیو حتما دان میکنم:) مرسی
پاسخ:
عزیزم :)
شما که فعلا کلی فیلم داری خودت، اونا رو ببین اول :)
این فیلما رو هم شک داشتم معرفی کنم یا نه، از نظر من عالی بودن ولی خب سلیقه ها متفاوته... چون سرراست نیستن، شاید بقیه خوششون نیاد :)
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۸:۱۹ محبوبه شب
چرا من فیلم بین نیستم؟
یعنی هستما اما نه مثل تو و باقی دوستان!
واقعا چرا؟؟

پاسخ:
خب جز علاقه مندی هات نیست و این هیچ اشکالی هم نداره :)
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۸:۲۲ محبوبه شب
آج جووون کامنتدونیش بازه 😍😂

چجوری کامنت دونی بازه و از من توقع داری شیطنتم گل نکنه و اینجا رو بهم نریزم؟ ^_____^

میریم واسه آتیش سوزوندن ن ن ن ن ن 
:d

شوخی کردم خخخ
پاسخ:
:)))

حالا میخواستی چیکار کنی مگه؟ :دی

حس خوبیه وقتی کامنت میذاری، همون موقع میبینیش :))
و کامنتای بقیه رو هم میبینی کامل :)
از یه طرف خوشحالم بلاخره یه نفر جرأت به خرج داد و فیلم معرفی کرد. از یه طرف خورد تو ذوقم چون هیچ‌کدوم رو ندیدم و این یعنی این تابستون نتونستم خوب فیلم ببینم. خلاصه که حتما می‌بینم :)
پیشنهادی:
*Interstellar
*Shutter Island
پاسخ:
پس چرا من هرجا میرم معرفی فیلمه؟ :))
نه اینطوری نیست، فیلم خوب زیاده. این که اینا رو ندیدی، دلیل نمیشه فیلم خوب ندیده باشی. مهم اینه که خودت دوست داشته باشی :)

امیدوارم خوشت بیاد ازشون ^-^
خیلی عالین هر دو، دیدم. ممنون از پیشنهاد :*
۲۹ تیر ۹۷ ، ۱۰:۰۵ حامد سپهر
ممنون از معرفیتون:)
 منم مردی بنام اوه رو دیدم ولی بقیه رو ندیدم البته اینروزا خیلی کم وقت میکنم فیلم ببینم
پاسخ:
خواهش میکنم
خب wonder رو بذارین در اولویت، فوق العاده ست :)
کجا مثلا؟ :|

درست می‌گی :)))
پاسخ:
لیمو، هانا ... :))
شاید شانسی بوده :دی

^-^
۲۹ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۶ آسـوکـآ آآ
من دسته سه ای هارو می پسندم
حتما میبینم فیلم هایی که گفتی ❤️
پاسخ:
دسته ۳ ای ها که فوق العاده ان! 
متاسفانه کمه فقط... 

امیدوار دوس داشته باشی. :)
خب نمی‌شناسمشون من :)
*شاید باورت نشه ولی موقع تایپِ کامنت قبلی تقریباً تو چرت بودم :)))) الان رفتم نگا کردم که نکنه خزعبل نوشته باشم :)))
پاسخ:
:)))))
نه خوب بود. :))
من از این سوتی ها زیاد دارم :دی
دیدن فیلم حالم رو خوب می کنه، اگه می خواید افسرده نشید فیلم دفن شده رو اصلاً نبینید. :)
کلاً کارگردانش مشکل روانی نداشت :)
بابت سایت نقد ممنونم
پاسخ:
خواهش میکنم. زنده باشید :)
من هیچ کدوم رو ندیدم و اتفاقا دنبال فیلم هم بودم، مرسی بخاطر تلپاتی که با من داری ^_^ 😘
پاسخ:
عزیزم :))
اول دسته سومی ها رو ببین :)
تو خونه ما قانون اینه که باید فیلمی ببینیم که بخندیم:/
تلوزیون کلا خاموشه:)
پاسخ:
جدی؟ :))
خوبه :) 
کاربرد تلویزیون ماهم فقط فیلم دیدنه، فیلم های خودمون البته... نه صداسیما 
من  فیلم نمیبینم کلاس هم نمیرم
تو خونه تنهام برای دوستم همیشه سوالِ که چیکار میکنم
پاسخ:
اتفاقا دیروز واسه منم همین سوال پیش اومد، چیکار میکنم تو خونه؟!
همسایمون میگفت، کجایی؟ چرا نمیای بیرون و اینا
بهش گفتم طراحی و کلاس بینش
ولی راستشو بخوای هردوی اینا خیلی خیلی کم وقتمو میگیره... فیلم هم نهایت ۲ ساعت در روزه که خیلی وقتام نیست.
خلاصه. چیکار میکنی تو خونه؟ :دی
فیلم مردی به نام اوه تا چه حدی شرمنده کتابش نشده؟ (:
اوه رو ندیدم ببینم؟
پاسخ:
کتابشو نخوندم ولی فیلمش عالی بود. حتما پیشنهاد میدم!
ولی اگه قصد کتابشو دارین، اول کتاب رو بخونین و بعدا فیلم رو ببینین :)
کتاب رو خوندم راضی بودم...ولی جرات دیدن فیلمشو نداشتم (: پس میبینم
پاسخ:
چرااا؟ :))
خوبه. ^-^
تازه نسخنه آمریکاییشم دارن میسازن، با بازی تام هنکس :)
چون معمولا اقتباس خوب کم پیدا میشه ولی میبینم
فرض کن تام هنکس بشه اوه خیلی بهش میاد ((:
پاسخ:
من برعکسم، با علاقه میرم سراغ اقتباسی ها  :))
تجربه ام خوبه ازشون :)
خیلی :)) ببینیم چطوری میشه فیلمش :)
اره بعضی هاشون خوبن ولی من  یه اقتباس ایده ال از نظر خودم دیدم اونم شاهکار ارباب حلقه ها بود...حالا اینو دیدم نظرم میگم (: مرسی
پاسخ:
اوهوم. اصن میخوام بگم فیلم های خیلی خوب معمولا اقتباسی ان.
منتظریم :استرس
:دی
!Mother هم بی شک در صدرِ دسته اول قرار میگیره...:)
پاسخ:
ندیدمش هنوز :)
ولی من هنوز سر حرفم هستم!:))
پاسخ:
خیلیم خوب :)
منم نگفتم بده. تازه خیلی هم تعریفشو شنیدیم  :)
سلام
من lady bird رو دیدم
گرچه من نسخه سانسور شدشو دیدم و به سختی متوجه ماجرا شدم، به نظرم فیلم خوبی بود :)
پاسخ:
سلام :)
سانسور کلا فیلم رو از بین میبره... 
 سلام
spring summer....
ژاپنیه؟

* مردی به نام اوه به کتاب وفاداره‎;)‎
پاسخ:
سلام :)
نه کارگردانش کره ایه. محصول کره ست.

@ اله سار  :)
ممنون:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">