روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

یه وقتایی هست که بخوای درست نگاه کنی آدم هیچیش نیست. فقط ته تهش یه لج و لجبازی بچگانه ست. من تو این مدت هیچ وقت شک اساسی نداشتم سر خودش یا حتی اصول بعدی ولی به شدت دل آزرده بودم از اتفاقات جامعه، ملاک و معیارهای جامعه به اسم مذهبی بودن، سرِ قدرت اختیار نداشتن و از یه چیزایی که دیده بودم به شدت بدبین شدم نسبت به روحانیون و قشر مذهبی و هر چیز مرتبط باهاشون ... نتیجه همه ی اینا، دوری بود. هر روز دورتر و دورتر. جوری که خودم رو دیگه نمیخواستم مذهبی بدونم. از چادر بدم اومد چون باعث میشد تصور بقیه از من به عنوان یه آدم مذهبی از خود واقعیم جلو بزنه.

روزهای بدی رو گذروندم. سعی میکردم فراموش کنم ولی حال دلم خیلی بد بود.

چرا زمانِ تمام این افعال، ‌گذشته است؟ الان میگم. نزدیک شب های قدر، یه حساب کتاب کردم،‌ آدم یه شب رو بیدار بمونه ضررش کمتره یا این که اومدیم و این شب واقعا تقدیر یه سال رقم خورد و من از دستش دادم؟ منطق میگه یه شبِ کوتاه رمضان به جایی نمیخوره.

اولین شب قدر، یه چیزایی عوض شد. فهمیدم مشکل از کجاست. شب دوم پای سخنرانی آقای انصاریان، پوستِ سخت روی دلم شکست. شب سوم،‌ آشتی کردم و در واقع اون لجبازی رو با خودم و خودش گذاشتم کنار.

رمضان عزیز، بهترین هدیه بود واسه دلِ من. ازش بی نهایت ممنونم. صد حیف که این رفت...

امااا... صد شکر که این آمد! روزانه هام مونده بود پا در هوا، به هیچ کاری نمیرسیدم. نشستم برنامه روزهای جدید رو نوشتم و مرتب کردم. ورزش روزانه و گلستان و شنااا... + خوندن برای آزمون استخدامی :|

پرم از انرژی،‌ مثلِ روزِ‌ بعد از آخرین امتحان :)

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۶
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۱۱)

الهی هزارمرتبه شکر 
منم این دوره رو پشت سرگذشتم
انگار لازمه ،تا محکمتر بشی....
خداروشکر
پاسخ:
مرسی عزیزم...
هر یه مدت یبار پیش میاد. برای من هربار قوی تر از قبل بوده...
باید مواظب دلمون باشیم
و گاهی فکر میکنم اگه خودش هوامو نداشته باشه، ممکنه تا کجاها پیش برم...
ضمن عرض تبریم برد ایران

چه عکس پروفایل زیبایی
پاسخ:
دلبرانه ست. مثل برد ایران و عید فطر و تعطیلی فردا :))
خواهشا قبل از رجوع به چادر یه اتو بهش بزنید
پاسخ:
چادر رو برنداشتم که... :))
شک و غرغرای ما تا به مرحله ی عمل برسه یه پروسه طولانی باید طی کنه! :)
منم تو این یه ماه اصلا نرسیدم مشق گلستان کنم و عمیقا دلتنگشم..
ان شاءالله از امشب : )
پاسخ:
منم خیلی دلم تنگ شده بود...💜
از این معجزه ها الهی توی همه ی قسمت های زندگیت کسب کنی:)
پاسخ:
الهی آمین.
ممنون عزیزم و بهمچنین :)
فک کنم همه دارن از این حس‌ها و حالات، هرررچی هم بگیم که "اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست" انگار نمی‌تونیم به مسلمان‌ها و مذهبی‌ها به چشم اسلام مجسم نگاه نکنیم. کاش الکی ادعای مذهبی بودنمون نمیشد، بین حجاب و بی‌باکی تو روابط، تسبیح دور دست و گرون‌فروشی، ریش و اختلاس، عمامه و بداخلاقی، جمع نمی‌کردیم که کسی فکر نکنه اسلام برآیند همه‌ی ایناست. ما مقصریم و بدجور هم مقصریم.
برای خودم دعا میکنم و هرکی مثل منه، اینکه این عقاید سست و متزلزلم اول ثابت و محکم بشه و بعد جوری رفتار کنم که قدم‌های کسی رو سست و متزلزل نکنم.

+ خوشبحالت با حال خوب رمضانیت :) برای منم دعا کن لطططفا :)
+ نمی‌دونستم چادری هستی :)
پاسخ:
غیر از اون مشکل از مسلمانی ماست، اشکال من سر یه چیزای دیگه روحانیون و دین بود. این که برداشت و اجتهاد ها خیلی متفاوته. یه جوریم که الان نمیتونم پای سخنرانی هر کسی بشینم و بعد مثلا متاثر بشم. که البته این درسته! در جای درستی ایستادم.
الهی خدا هممون رو ثابت قدم کنه... دعایی که کردی خیلی خوب بود ❤

+ عزیزمی. از خود ماهت التماس دعا :*
+ تو یه پست دیگه ام گفته بودم :)
تا باشه از این حال خوبا باشه:)
پاسخ:
الهی برای همه باشه :)
خوش به حالتون. من روز بعد از آخرین امتحان دچار افسردگی بعد زایمان میشم. حس هیچ کاری رو ندارم... 
پاسخ:
:))
من از بعد از امتحان، اون لیست کارها رو میارم و شروع میکنم، اینقدر کیف میده
.. :)
خیلی خوبه موفق باشی
پاسخ:
ممنونم ^-^
آره، همونجا فک کردم دیگه نمی‌پوشی.
پاسخ:
:)
چادر سرکردن یه چیزه برداشتن یه چیز دیگه... حتی اگه خیلی هم بی اعتقاد میشدم، به این راحتی نمیشه چادر رو برداشت. خیلی جسارت میخواد.

+ من اوکیم با چادر الان :)
۲۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۴ آرزوهای نجیب (:
من موندم تو چطوری برنامه‌ریزی می‌کنی که به همهٔ کارهات می‌رسی؟
بیا عکس برنامه‌ریزیت رو با ما شریک شو🙈
پاسخ:
حالا اینجوری نیست که به همه ی کارام برسم :)
ولی توی ذهنم منظم میشه و به خودم انجامشو یادآوری میکنم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">