روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

یاد دارم که در ایام طفولیت متعبد بودمی و شب خیز و مولع زهد و پرهیز. شبی در خدمت پدر-رحمة الله علیه- نشسته بودم و همه شب دیده بر هم نبسته و مصحف عزیز بر کنار گرفته و طایفه ای گرد ما خفته. پدر را گفتم: از اینان یکی سر بر نمی‌دارد که دوگانه ای بگزارد. چنان خواب غفلت برده اند که گویی نخفته اند که مرده اند! گفت: جانِ پدر! تو نیز اگر بخفتی به از آن که در پوستین خلق افتی.

نبیند مدعی جز خویشتن را                 که دارد پرده پندار در پیش

      گرت چشم خدا بینی ببخشند              نبینی هیچ کس عاجزتر از خویش


پ.ن: چقدر چقدر عالی بود این حکایت!

تو خوب اصلا! چیکار داری به کار مردم آخه...(به خودم میگم البته)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۱
ارکیده ‌‌‌‌

نظرات  (۱۹)

۰۱ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۳ چارلی ‎‌‌‌
یاد این شعره افتادم که همیشه بابابزرگم میخوند :)

من گر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هرکسی آن دروَد عاقبت کار که کشت

+ حافظ!
پاسخ:
"تو برو خود را باش"

مرسی :)
یه چیز اعتراف کنم ارکیده جان!؟
ستاره تو که بیان روشن میکنه اول میام ببینم تصویر پروفایلو چی گذاشتی !!
پاسخ:
جدی؟ :)))
ذوق کردم :)
روزانه عوضش میکنم. حتی گاهی که پست نمیذارم :)
منم از شما رو دقت میکنم، مثل من تند تند عوض نمیکنین. ولی عکسای خیلی قشنگین :)
۰۱ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۸ آقای سر به هوا :)
خیلی قشنگ بود:)
پاسخ:
^-^
منم همینکه یاقوت گفتن :)
ذوق کردی؟

و اینکه درود بر سعدی و انتخاب شما
گفت: جانِ پدر! تو نیز اگر بخفتی به از آن که در پوستین خلق افتی.
پاسخ:
نه :|
:))

سپاس! 
یکی از مشتری های پر و پا قرص پست های حکایت خوانی تونم :)

خیلی خوبن ... خیلی 
دستتون درد نکنه 

پاسخ:
چه خوب :)
مرسی *-*

خواهش میکنم :)
عالی بود... بریم تلاش کنیم که پیاده کنیم در زندگی. ..در پوستین خلق نیافتیم.
پاسخ:
تمرین میخواد... اصل رو میدونیما ولی تو مصداق ها فراموشش میکنیم... 
واقعاً هم تمرین می‌خواد.  امام سجاد علیه السلام فرموده اند:  «ثلاث منجیات للمومن، کف لسانه عن الناس...» 
کف لسان یه چیزی بالاتر و عمومی تر از غیبت است. نه اینکه غیبت نکنیم که حتی در مورد مردم حرف هم نزنیم.
پاسخ:
به به... ممنون :)
استفاده کردم :)

خدا خودش کمک کنه... سخته این مراعات ها... 
صلواتی عنایت فرماید من از منبر بیام پایین :)
پاسخ:
صلواتتت
ولی خوب بوداا... بمونید :)
این تو کناب درسی بود:دی

واقعا حکایت قشنگیه:)
پاسخ:
عه... بود؟ 
گفتم آشناست هاا :)

اوهوم :)
:)
بح بح
پاسخ:
:)
بعضی وقت ها هم نمیشه کاری نداشت به کارشون، بعضی کارهای دیگران با چگونگی روند زندگی ما مرتبطه! (:
پاسخ:
سلام :)
برداشت من اینه که توی امور دینی و وقتی یه حالت نفسانی برای آدم پیش میاد که " من خوبم و بقیه فلان " به خودت نهیب بزن "گرت چشم خدابینی ببخشند، نبینی هیچ کس عاجز تر از خویش"
نمیدونم تا چه حد میشه بسطش داد توی بقیه امور... :)
علیکم السلام (:
در این موردی که ذکر شد موافقم (:
پاسخ:
خوشبختم از آشناییتون خانوم :)
اوهوم :)
بنده هم خوشوقتم خانم/ آقا ((:
البته به احتمال قریب به یقین خانم (((:
[آقا نباشید ضایع نشیم صلوات!]
پاسخ:
خانومم :|
واضح نیس مگه؟ :دی
چرا واضحه ولی کار از محکم کاری عیب نمیکنه D:
پاسخ:
:))
درک میکنم :)
خیلیهامون اونقدر که انرژی میزاریم واسه چک کردن زندگی بقیه ،همونقدر حواسمون به زندگی خودمون نیست

ممنون از حکایت و یاد آوریتون
پاسخ:
بله‌...همین...

خواهش میکنم :)
۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۵ چارلی ‎‌‌‌
این تصویر جدیده خیلی خوبه :))

+من فکر میکردم محدودیت ابعاد داره عکسای اون قسمت قالب!
پاسخ:
برای والپیپر گوشی هم خوبه. خیلی زنده ست :)

+ نه‌ انگار. من هرچیزی گذاشتم گرفته :)
۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۵۵ چارلی ‎‌‌‌
برای عکس سایت unsplash.com رو اگه باهاش آشنا نیستید حتما ببینید :)) خیلی خوبه! عکاس‌های مختلف از سرتاسر جهان عکساشونو توی این سایت میذارن برای استفاده. 
و خوبیش اینه که تماما رایگانه عکساش، عکاس‌هایی که عکساشونو میذارن اونجا اجازه دادن تا بدون ذکر اسمشون یا رعایت کپی رایت و اینا هرطور که میخوایم از عکسا استفاده کنیم :)
پاسخ:
چه جالب! ممنون از معرفی سایت های خوب :)
من پینترست رو خیلی دوست دارم. اونم همین حالت رو داره و فقط عکس نیست، نقاشی هم داره. دیدینش؟
البته اعتیاد به یکیشون کفایت میکنه، برای وبگردی های کل روز  :دی
۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۰۳ چارلی ‎‌‌‌
بلی معروفه پینترست :)
پینترست توش عکسای با همه جور کیفیتی هست، بعضی وقتا کیفیت یه عکس پایینه آدم اعصابش خورد میشه. خوبی این سایت آنسپلش اینه که همه عکسا با کیفیتن میشه با خیال راحت دانلودشون کرد :))
پاسخ:
بله... خب همه کاربراش حرفه ای نیستن و به علاوه فکر میکنم به خاطر کپی رایتش باشه.
دیدم سایتشو، جالبه. فکر کنم جز گزینه های ثابت وبگردیم خواهد شد :)
خیلی ممنون ^-^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">