روزهای رنگی ارکیده

روزهای رنگی ارکیده

دائما یکسان نباشد حال دوران...غم مخور! :)

بایگانی

Spirited Away

‎۹۷

Spirited Away یا شهر اشباح یه انیمه فوق العاده ست. که من تعریفشو نمیکنم فقط همینو بدونید که برنده اسکار و چندین جایزه دیگه ست و جز انیمیشن های برتر همه دوران به حساب میاد. :)

موسیقی متن زیبایی داره، با هم بشنویم :)

 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۲
ارکیده ‌‌‌‌

فیلم

نظرات  (۲۸)

۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۰۶ آرزوهای نجیب (:
سلام. 

انیمیشن «زمزمهٔ قلب» رو هم اگر ندیدین، ببینید خیلی کار منحصربه‌فردی است(:


پاسخ:
سلام سلام :)
شما دوتا انیمه معرفی کرده بودید تو وبتون
Pianp Forest رو دیدم :دی
مرسی از معرفی ها :)
تعریفشُ شنیدم. :))
پاسخ:
خیلی خوبه :)
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۱۹ آرزوهای نجیب (:
خواهش می‌کنم(:

من خیلی فیلم و انیمه دیدم؛ ولی نمی‌دونم چرا از همشون نمی‌گم و فقط بعضی‌هاش رو گفتم. یکیش همین شهر ارواح. 
البته شهر ارواح سلیقهٔ من نیست ):

تصمیم راسخ سال ۹۷ام اینه که از همهٔ کتاب‌هایی که می‌خونم یا فیلم و انیمیشن‌هایی که می‌بینم، بنویسم. باشد که این رگ شیرازی همراهی کنه((:

یه سؤال
شما چی خوندید؟ 


پ ن:

اولین بار که اومدم وبتون، اینقدر وب لطیفی اومد به‌نظرم که خیال کردم، نویسنده‌اش یه دختر دبیرستانی هست. 
دیشب که پست گذاشتید، دیدم ای وای من با این اشتباهم ! 

ان‌شالله همیشه همینقدر لطیف و جوان و با انرژی باشه روحیتون (:
پاسخ:
آره آره بنویسید :)
من اولین بار که اومدم وبتون تگ فیلم و کتاب ها رو کامل خوندم. فیلم ها و انیمیشن ها رو هم به لیستم اضافه کردم. :)

شهر ارواح خاصه. توی کارهای این کارگردان من این فیلمشو دوست داشتم فقط :)

تصمیم خیلی خوبیه! حمایت میکنیم :دی

پ.ن: آخی...
من تو پروفایل یه قسمت خلاصه اطلاعات مورد نیاز نوشته بودم که چند وقت پیش برش داشتم یه نوشته قشنگ تر بذارم و هنوز نشده...
23 سالمه، لیسانس مکانیک دارم و یک سال و نیمه که عروسی کردم :)
توی 24 ساعت اخیر دومین نفری هستین که اینو بهم میگه. مرسی مرسی :))

بهمچنین شما، مادر یحیی :)*
یادمه کوچیک که بودم با مامانم باهم‌دیگه دیدیم :)
همون موقع چندبار نگاش کردم و هربار برام جذاب بوده :) و یادمه مامانمم بار اول خوشش اومده بود :)
(حدودا 10سال پیش)
پاسخ:
اوهوم مال 2001 ه :)
منم اولین بار بچگی دیدم ولی بعدا چندین بار دیگه هم دیدمش :)
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۳۷ آرزوهای نجیب (:
ان‌شالله که سفیدبخت و خوش‌بخت بشین و اینجا توی وبلاگ از خوشی‌هاتون بنویسید و لذت ببریم (:
پاسخ:
ممنونم و بهمچنین شما :قلب :قلب
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۵۵ آقای سر به هوا :)
من دبستان بودم اینو دیدم
مامان و باباش خوک میشن!

اونجا که اون هیولا خیلی کثیفه میاد که تمیزش کنند یکم میترسیدم!
پاسخ:
آره برای بچه ها شاید یکم ترسناک باشه!
منم یادمه خوک شدنه خیلی روم تاثیر گذاشت! 
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۵۹ آقای سر به هوا :)
یه چیز دیگه....
منم مثل خانوم ارزوهای نجیب در ابتدای ورود دچار چنین اشتباهی در تخمین سن و سالتون شدم!
پاسخ:
پروفایلم بود در بدو ورود شما
نخونده بودید؟ :)

شدید ۳ تا :))
چند ساله بودم؟
۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۴۶ آقای سر به هوا :)
۱۹-۲۰
بعد پروفایل دیدم!
پاسخ:
آهان :))
بابت این حرفی که میخوام بزنم بارها کشته شدم کتک خوردم بلاک شدم نیشگونم گرفتن و ...
اما باید بگم من از این انیمه متنفرم:(
ینی یه تصویر ازش تو کودکی دارم که مایه عذابه
خلاصه دوستان خودشون رو کشتن من اینو ببینم ولی نه جرات دیدن دارم و نه علاقه به دیدن مجدد
خلاصه بگم یه دوره ای توی بچگی بدجور با روانم بازی کرده:)
پاسخ:
کشته هم شدی؟ :))
آخی... تو روحیت تاثیر گذاشته...
خب ببینش تا از فوبیاش در بیای. حالا که ببینی تصورت عوض میشه :)
البته من نه میکشمت نه نیشگون میگیرم. اگه هم دوست داری میتونی همچنان ازش متنفر باشی ^-^
واای من اینو راهنمایی دیدم شایدم کوچیکتر خیلی جذابه و گاهی ترسناک
نمیدونستم اسکاررر گرفته=/  :دی
پاسخ:
آره خیلیی معروفه :))
چه جالب:)) 
پاسخ:
خصوصا تو ژاپن انیمه ای رو یارای رقابت باهاش نیست :دی

اره بابا یه بار تا مرز کشتن رفتم:))))))

اره توسط مدیر احمق مدرسه امون سال اول ابتدایی برامون گذاشتنش بعد من هرروز تو خونه تنها بودم
تا مدت ها وقتی میومدم خونه و مجبور بودم تا 2ونیم تنها باشم اقسام اون هیولاهاش رو تصور میکردم
خلاصه بدجور روانم به بازی گرفته شد
اصلا یاد اشکای اون دوره ام میوفتم میخوام برم مدیرمون رو نابود کنم:/

سعی کردم با فوبیام کنار بیاما ولی نشده:)))))))))
شاید بعدها باهاش کنار بیام:)الان نه ولی
پاسخ:
برای بچه ها ترسناکه برای بزرگا پر از معنا و مفهوم. قبول دارم.
عجب مدیری! خدا خوبش کنه... :/
آخی عزیزم...

+ :)
آفرین بر شما بابت به انتشار و اشتراک :)
پاسخ:
ممنون :)
فکر کنم منم دیدم 😍😍😍
پاسخ:
تو تلویزیون فک کنم گذاشته چندبار
یادش بخیر :)
هدف این پست معرفی انیمه نبودا
موسیقی متنش هدف بود :|
پاسخ:
به به 
عجب آهنگ قشنگی‌ :دی
از انیمه های ژاپنی زیاد خوشم نمیاد:)
بهترین انیمه دوران زندگیم، افسانه توشیشان بود.
راستی قالب جدیده؟
همش باگوشی می اومدم
درکل قالب مبارک :)
پاسخ:
انیمه دنیاییییه واسه خودش! همه چیزی توش هست

قالب؟ نه
حتما با گوشی قبلا کامل بازش نمیکرده.
ممنون :))
ارکیده یه سوالی برای من پیش اومده . چرا یک استارتاپی پیدا نمیشه که بیاد همه انیمه ها و انیمیشن های کوتاه دنیا رو یک جا جمع کنه و بعد با پرداخت ماهانه اونا رو قرار بده که مردم تماشاشون کنن و به صورت رسمی به میزان هر تماشا یه پولی به شرکت های سازنده اشون در خارج از کشور بده؟
من خواستم بسازم وقت و منابع اش رو ندارم ولی قطعا سرویس پر طرفداری میشه
ما انیمیشن ساز های ایرانی زیادی داریم که معروف هاشون اینارو دیرین دیرین و پندانه و انقراض پالاگالوس و این چیزها که خیلی هم عالین و درنهایت سوری لند . ولی هیچ سایتی نیست که همه اینها رو یه جا داشته باشه و بهش بهش نگاه کرد.

پاسخ:
مطمئید نیست؟ 
ایده ی جالبیه واسه استارتاپ ... اگه واقعا چنین سایتی نباشه.
سایت مینی تونز رو دیدید؟
انیمیشن و انیمه کوتاه و بلند میذاره. کوتاه هاش خیلی زیادن. البته ندیدم درین درین و اینا رو بذاره...
آره خارجیش هست!
یک سایت خیلی خوب باشه که اپ هم داشته باشه کار قوی باشه و به روز باشه و همه انیمیشن ها زیر نویس داشته باشن یا دوبله شده باشن . یه کار خیلی حرفه ای . نداریم که
پاسخ:
آره تا این حد نداریم
من که ندیدم...
موسیقی بی کلام قبلی که گذاشته بودین هم قشنگ بود
پاسخ:
کدوم؟
مرسی :)
اسمش چی بود؟
in love

پاسخ:
آهان. تو وبلاگ شما
آره اون خیلی قشنگه و البته سنتیه :)
میگم یکی باشه بزنه دیگه
پاسخ:
یکی بیاد بزنه. اهالی ! :)
ایده حراج کردیم. :دی
به به عجب موسیقی‌ متنِ خارق العاده‌ای ( الکی ) :| :))))
پاسخ:
الکی؟ 
فایده نداشت :|
:))
تصویر پست ترسناک بود عوضش کردین؟ :))))
پاسخ:
:))
پس شما در لحظات اول دیدین پست رو! 
نه اون تصویر معروف فیلمه. بعد چون با عکس کناری مشابهت داشت، عوضش کردم :)
شهر اشباح اثری بود که ذهنیت من رو کلا نسبت به مدیوم انیمه زیر و رو کرد. یادم هست اون زمان بعد از دیدنش تا چند شب مداوم سی دیش رو توی دستگاه پخش میذاشتم و از نو می دیدم. هر وقت هم که گذرم به سی دی فروشی می خورد، از خریدن هر انیمه ای که به دستم میرسید، دریغ نمی کردم. در این حین به صورت تصادفی ٢تا از آثار میازاکی به تورم خورد. یک سال طول کشید که تونستم میازاکی رو از طریق مجله ای که ماهانه در مدارس طول کشید بشناسم و برم سراغ دیدن قلعه متحرک هاول، اثر دیگه ای که از طریقش با قدیمی ترین دوستانم آشنا شدم. من به شخصه ترک the sixth station رو خیلی دوست دارم. ترکیب پیانو با اون ایستگاه غریب، حالت سورئال فوق العاده ای رو بوجود آورده بود.
پاسخ:
سلام
عه شما همون نقاب داری؟ :دی 
دیدن منم یه داستان جالب داشت، اون موقع که سی دیشو خریدم‌ گذاشتم ببینم تا حمام روح خوب بود و از اونجا به بعد سی دی خراب میشد. هزار بار شاید سی دیشو شستم بلکه پخش کنه که نشد. همیشه تو خیالم فیلم رو ادامه میدادم که مامان باباش برگشتن پیشش یا نه... چی شد آخرش و اینا..
تا حدود ۴ سال پیش که یکی از همکلاسی های دانشگاه عکسشو برام فرستاد، همون روز دانلود کردم و بعد هم چند بار دیگه دیدم :)
من از میازاکی، فقط شاهزاده مونونوکه و همسایه من توتورو رو دیدم که شهر اشباح رو بینشون بیشتر دوست داشتم‌:)
ایستگاه ششم؟ باید یبار دیگه‌برم ببینم :)
ولی در کل یکی از جالب ترین قسمت های فیلم، همین سوار قطار شدن تا ایسگاه آخره :)

۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۸ چارلی ‎‌‌‌
من تا چند وقت پیش تنها انیمه ای که دیده بودم همون فوتبالیست‌ها بود که بچه بودم تلوزیون میذاشت :)) تا اینکه چند هفته پیش خیلی وسوسه شدم when marnie was there ( مال همین استودیو جبیلی ) رو‌ دیدم و خیلی قشنگ و احساسی بود.

این شهر اشباحم گذاشتم تو صدر لیست حتما ببینمش!
ولی اصلا نمیفهمم اینایی رو که شونصد قسمت انیمه سریالی میبینن :/
پاسخ:
آخی :)
خوب بود انیمه اش؟ دانلود کردم و هنوز ندیدم :)

تا کسی نشنیده، سریعا ببینش، خیلی قشنگه ^-^

انیمه یه دنیایی داره واسه خودش، بعضی هاشون عجیب جذابن  که‌موقع پخش، خیابونای ژاپن خلوت میشه! تا این حد پر طرفدار :)
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۱۵ چارلی ‎‌‌‌
بلی خیلی خوب بود :)) البته باز فکر کنم دخترا بیشتر دوستش داشته باشن، یکم زیادی لطیف و آروم بود واسه پسرا :-"
ولی کلا از نظر سبک طراحی و گرافیک من انیمیشن های غربی رو بیشتر دوست دارم!
پاسخ:
پس حتما ببینم :))
خب برای این که نسل جدید انیمه رو هم ببینید، (کیفیت فوق العاده ست) بهتون دوتا انیمه دیگه معرفی میکنم :)
Your name
Garden of words 
هر دو خیلی خوبن :)
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۲۳ چارلی ‎‌‌‌
خیلی تشکر حتما می‌بینمشون!
+ قبلا هم زیاد تعریف your name رو شنیده بودم! 
پاسخ:
ایشالا خوشتون بیاد :)
خواهش میکنم ^-^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">